Jag ringer mina bröder
Förväntas skickas under v.{{selectedProduct.ReleaseWeek}}
Förväntas skickas under v.{{selectedProduct.ReleaseWeek}}
"Han är en av de främsta författarna i sin generation." Sydsvenskan
"Det är en fantastisk bok. Texten stöts fram som ljud: mobiltelefonsignaler, trafikljud, sirener, fotsteg. Man vill läsa den högt." Kulturnyheterna SVT
En bil har exploderat i Stockholm. Amor irrar runt i en polisfylld, paranoid stad på jakt efter en reservdel till en borrmaskin. I framfickan har han en telefon, i bakfickan en kniv. Han ska svara när Shavi ringer, han ska sluta stalka Valeria. Framför allt ska han bete sig maximalt normalt. Under 24 intensiva timmar befinner vi oss i Amors huvud där gränserna mellan brottsling och brottsoffer, kärlek och kemi, paranoia och verklighet, blir allt suddigare.
Jonas Hassen Khemiri
Jonas Hassen Khemiri, född 1978 i Stockholm, är en av våra mest hyllade och lästa författare. Första romanen Ett öga rött tilldelades Borås Tidnings debutantpris. Andra romanen Montecore fick bl.a. Sveriges Radios romanpris och Tidningen Vi:s litteraturpris. Khemiris romaner är översatta till fler än trettio språk och hans pjäser spelas världen över. 2015 tilldelades Khemiri Augustpriset för romanen Allt jag inte minns. Pappaklausulen är hans femte roman. Den har även givits ut i Frankrike, Tyskland och Storbritannien samt i USA, där den nominerats till National Book Awards i kategorin översatt skönlitteratur. Han har även tilldelats Svenska Pens Bernspris för 2020.
"Han är en av de främsta författarna i sin generation." Sydsvenskan
"Det är en fantastisk bok. Texten stöts fram som ljud: mobiltelefonsignaler, trafikljud, sirener, fotsteg. Man vill läsa den högt." Kulturnyheterna SVT
En bil har exploderat i Stockholm. Amor irrar runt i en polisfylld, paranoid stad på jakt efter en reservdel till en borrmaskin. I framfickan har han en telefon, i bakfickan en kniv. Han ska svara när Shavi ringer, han ska sluta stalka Valeria. Framför allt ska han bete sig maximalt normalt. Under 24 intensiva timmar befinner vi oss i Amors huvud där gränserna mellan brottsling och brottsoffer, kärlek och kemi, paranoia och verklighet, blir allt suddigare.