Fältskärsv.
Mjukband
Förväntas skickas under v.{{selectedProduct.ReleaseWeek}}
Förväntas skickas under v.{{selectedProduct.ReleaseWeek}}
Han skriver om sitt livs smärtpunkt ...
Kan en serie övergrepp i barndomen förklara de svårigheter vuxenlivet medfört? Rymmer ett mexitegelhus på en gata i en förort ursprunget till ett liv präglat av kroppshat, labyrintiskt självförakt, skam och depressioner utlösta av känslan att sakna värde? Eller är alla sådana förklaringar bara den gränslösa konstnärens sätt att befria sig från ansvaret över sig själv genom ännu en berättelse, denna gång berättelsen om honom själv?
I Fältskärsv närmar sig författaren Daniel Sjölin ett delvis bortträngt hus från sin tidigaste barndom. Det är här det förtvivlade men också grimaserande och obstinata språket uppstått. Men nu är det slut på romanexperimenten. Nu kommer istället förnedringen, eller bär även denna berättelse en kraft som överlistar sin författare?
Läs mer
Daniel Sjölin
Daniel Sjölin, född 1977, är författare och arbetar på Sveriges Radio. Han debuterade 2002 med romanen Oron bror, som också fick Borås Tidnings debutantpris. Han har därefter skrivit romanerna Personliga pronomen (2004), Världens sista roman (2007) och Underskottet (2022). Tillsammans med Jerker Virdborg skrev han ett antal äventyrsböcker under namnet Michael Mortimer.
Han skriver om sitt livs smärtpunkt ...
Kan en serie övergrepp i barndomen förklara de svårigheter vuxenlivet medfört? Rymmer ett mexitegelhus på en gata i en förort ursprunget till ett liv präglat av kroppshat, labyrintiskt självförakt, skam och depressioner utlösta av känslan att sakna värde? Eller är alla sådana förklaringar bara den gränslösa konstnärens sätt att befria sig från ansvaret över sig själv genom ännu en berättelse, denna gång berättelsen om honom själv?
I Fältskärsv närmar sig författaren Daniel Sjölin ett delvis bortträngt hus från sin tidigaste barndom. Det är här det förtvivlade men också grimaserande och obstinata språket uppstått. Men nu är det slut på romanexperimenten. Nu kommer istället förnedringen, eller bär även denna berättelse en kraft som överlistar sin författare?
Läs mer